tisdag 6 november 2012

Sådär. Nu är examensarbetet inlämnat för slutbedömning av mina oerhört
kompetenta handledare. Det innebär att skolan börjar "på riktigt" den 12/11.
Det innebär även att mitt liv blir normalt igen. Ingen jävla mantel av vårdvetenskap
som hänger runt min hals dag som natt. Ingen ångest över vårdvetenskapliga artiklar
som ska analyseras och diskuteras. Ingen mer ångest över det värsta hittills i utbildningen.

Nu tänker jag hänge mig till min underbara lilla smula och vår mysiga bebis, Molly.

Det är de värda tycker jag.

I morgon börjar en ny era i diet och träningslivet.
Vi överger vår tidigare kostguru på reForm. Nu kommer vi testa träningscoachen.
Mätning och diet-upplägg klockan 11.00. Pigga och glada.

Tänkte klaga lite också. Jag gillar ju det. Men inget hat denna vecka. Sparar på det.

Fastighetsbolaget har gått ut med att man ska "jaga" folk och sedermera
vräka dem om de envisas med att bryta mot lagen och förvara prylar
i trapphuset. Starka ord från ett redan ifrågasatt fastighetsbolag.

Länk till detta hittar ni här: http://www.backforss.com/info.html

Det låter så jävla fult att kalla Staffordshire Bullterriers för Staffe.
Molly är ingen Staffe. Hon är en Staff. S T A F F!
Det låter inte så coolt och tjejigt. Molly är både tjejig och cool.

Sedan är det saken med fotografier. Både jag och smulan anade ugglor
redan innan den första bilden på Molly publicerades.
Givetvis stjäls det hejvilt utan att fråga om lov eller att uppge vem
som äger fotografiet. Familjen behöver givetvis inte fråga. Det är ju underförstått.
Det känns ju lite halvsurt då det är bilder som inte figurer på nätet mer
än på Facebook och här på bloggen. Kan man göra så att bilder på Facebook
inte går att ladda ner eller kan jag göra något i Lightroom så att det blir
knas för tjuvarna? Vattenstämpel är ju givet på alla bilder.
Ge mig tips, ni som kan Lightroom/Photoshop.

Nu tar säkert någon illa upp. Men det är säkert någon som aldrig kommer
att säga det till mig eller smulan. Så brukar det vara.

Men i övrigt så hoppas jag på en kall vinter och att Obama tar hem det här i natt!

På sedvanligt manér bjuder jag, Mr. "Jagskullealdrigblienhundnörd",
på Molly-bilder för alla er som inte har Facebook.

Håll tillgodo!

Molly kan sitta fint på stolen (så länge ingen mat är i närheten).

Hon är hemskt rädd för kompostgallret.

Molly gillar att vara lös ute.

Hennes första paket. Hon visste exakt hur hon skulle göra!

Molly träffade sin mamma och busade... lite...

Öronskrik så hjärnan skyfflades runt i skallen.

Bus.

WTF!

Seriefiguren.

Mamma Noowa vann på strypning i tredje ronden.





1 kommentar:

  1. Hej

    Jag vet att en snubbe i skogen, vi kan kalla honom "Pjotr" har stulit era bilder!

    Mvh

    SvaraRadera