söndag 21 augusti 2011

Grönan 2011

Igår åkte vi traditionsenligt till Gröna Lund för att se vem i familjen som är den bästa femkamparen samt avnjuta diverse läckerheter i form av mat och dryck.

Vi inledde på Zum Fransiskaner typ gamla stan/slussen. För mig blev det tysk öl och isterband med stuvad potatis. Marre tog en schnitzel i storlek dasslock. Mycket nöjda och peppade.

Färjan till grönan.

Mer öl, nu på kryddhyllan och planering/omröstning av vilka grenar vi skulle kampa i.
Tävlandet avlöstes av karusellåkning, öl, spökhus, mat, chokladvinster innan vi landade i skydd från regnet.
Över en öl förklarades brorsan som segrare och fick överta medaljen från mig och senast pappa.

Grattis!

Sex par möra ben tog spårvagn in till stan och mer öl intogs. Dock fick vi ge upp våra bowlingplaner!

Vi rundade av kvällen på Duvel Café på Vasagatan. Där serverades klasskäk och servicen liksom musiken var grym. Musslorna som hälften av oss tog var magiska (generellt så är musslor magiska)!

Ett överfullt tåg tog oss hem utan omvägar och jag och Marre somnade ovaggade runt midnatt.

Mina föräldrar är dom bästa som organiserar och genomför en sån här dag (dock med hjälp av "storstadscoachen"). Fantastiskt rolig och bra dag, trots lite regn!

Nästa år tänker jag vinna.

Bara så att ni vet!

1 kommentar:

  1. Det va en supermysig dag även om jag kom sist i femkampen så är jag stolt över att du åkte insane. Förövrigt tänkt jag bara meddela att jag vinner nästa år. Det va allt.

    Puss M

    SvaraRadera