fredag 14 september 2012

Catch up!

Det har varit torrt på uppdateringsfronten ett tag nu. Det tar jag på mig. Så klart.

Men vad har hänt, i ord.

Först Prag, men det står det ju om här någonstans. Sedan åkte vi till Turkiet
och bodde på en jävla lyxresort där gubbar jobbade dygnet runt med att vattna sina
skitfula blommor och andra gubbar karvade konst ut mandlar som vi åt glatt!

Resorten var vansinnigt stor, allt var i överflöd. Allt ifrån mat till dålig engelska.
Från vansinnigt bra väder till inhemsk "vodka". You name it, they had it!
Vi klev upp tidigt och åt, låg vid poolen, drack sprit, blev fulla, åt lunch, solade,
badade i havet, åt lunch nummer två, nyktrade till, blev fulla vid poolen, fikade,
drack mer alkohol, åt munkar och glass, åt melon, badade, gick upp på rummet,
duschade, drack sprit (finsprit från taxfreen), öppnade dörren till rummet,
svettades ihjäl, åt middag, drack fyra raki, fnittrade, gick upp på rummet och
spelade kort, drack mer sprit, blev osams, spelade ändå klart, drack resorb och
somnade slutligen måttligt, till mer än måttligt, röda och onyktra.

På detta vis fortsatte det i fjorton dagar.

Inte konstigt att vi åkte hem med abstinens och ångest till 15 grader och regn.

Ridå.

Andra akten inleds med ett livsomvälvande beslut. Molly ska flytta in.

Inte bara sådär. Hon är inte här än, men såhär är det:
Vi kommer att bli fodervärdar till en liten Staffordshire Bullterrier som föddes
den 8:e augusti i år på Janinas kennel, Bubbly Staff´s. Hon hette Tik 2.
Men som sagt heter hon Molly nuförtiden. Och hon är svart och pytteliten.
Fodervärd innebär att Molly ägs av uppfödaren och uppfödaren kommer
att ta två kullar med hundbebisar som Molly ska bli mamma åt när hon blir stor.

Söndag den 30:e september kommer hon att flytta in hos oss och en ny värld
av dofter öppnas. Hoppas hon inte är känslig som jag var tidigare och kräks...
Ett passus är att jag övervunnit mina doftdemoner och kan nästan överleva
alla dofter jag utsatts för hittills under min vårdkarriär. Det trodde väl ingen.

Vi är hursomhelst väldigt pirriga.

Dock blandas pirrigheten med en hemsk ångest över att skriva examensarbete.
Men det är så sjukt ointressant att tänka på så det hamnar inte här.



Resorten.

Lilla Molly

Mollys mamma.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar