måndag 26 mars 2012

Ny burk?

Min 2,5-åriga PC är CP.

För det första så är batteriet kasst. Vi pratar om en batteritid på ca 30 minuter.
Det är ganska dåligt i många mått mätt. Lägg till en glappande kontakt som gör att
strömförsörjningen glider ur datorn vilket resulterar i ett högt PIIIIIP, som inte
går att stänga av. Tro mig, jag har försökt i många år nu. Blir galen.

De senaste veckorna har den blivit opålitlig också.
Så fort jag spelar upp något på Youtube eller har Spotify igång,
så hänger sig allt och ett hemskt ljud uppstår. Tänk skräckfilm typ.
Det är galet, jag vet. Något kanske går att göra. Men vad?

Dessa två faktorer gör det en smula irriterande när skoluppgifter ska skötas.
Det är mindre roande att inte hinna spara det senaste stycket i Word innan
datorn går bananas med sitt dödsvrål.

Så nu är frågan, vad blir det för dator härnäst?

Det känns som att jag och PC är klara med varandra.
De senaste åren har min bärbara PC:n haft en livslängd på max 2,5 år.
Därför inbillar jag mig att en Mac skulle ge mig mer glädje med (vad jag förmodar)
en betydligt pålitligare livslängd. Det kanske är värt priset?

Så vad tycker pöbeln? What to do here? Ge mig tips!

5 kommentarer:

  1. Du vet redan vad jag tycker. ;)

    SvaraRadera
  2. Portabel eller stationär? Och vad tänker du använda den till?

    SvaraRadera
  3. Portabel såklart.
    Den ska ha potential och livslängd.
    Samt vara "en vass" dator i några år framöver.

    SvaraRadera
  4. Det lutar åt:
    http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro

    13,3", med plats för 8GB minne...

    SvaraRadera