lördag 18 februari 2012

Traditionen

Jag har bakat egna semlor varje år i rätt många år tillbaka.
Även om bullen framställts via olika recept så är det få semlor som slår den hemmagjorda.

Förmodligen har denna tradition min kära mamma att tacka. Utan hennes bakande av semlor i samband med fettisdagen så hade nog aldrig jag heller gjort det.
Jag minns lyckan av att få smaska i sig obegränsat med semlor (orkade dock som mest typ 3). Jag vet inte när det började och slutade men nu är det jag som bakar och bjuder min föräldrar.

Förmodligen är det årets ända semlor jag äter, då jag är strikt i traditionen.
Anledningen till att semlorna bakas idag och äts imorgon är givetvis av "dietiska" orsaker. Annars hade jag ätit på tisdag fettis-dagen!

Så ni som kan, se till att smälla i er denna godsak denna helg och hela nästa vecka. Sen får ni fan se till att köpa någon annan bakelse när ni frossar i fikerism!

1 kommentar:

  1. Det luktar supergott här. Jag är ingen semelfantast men dina är faktiskt goda!

    Puss M

    SvaraRadera