onsdag 15 februari 2012

Konsten att äta

Ända sedan jag hörde talas om ätardagar för länge sedan så har jag hört rykten om frosseri, det ena värre än det andra. Det har talats om kilovis med sega råttor, pizzor till alla mål och så vidare. Dietens höjdpunkt.

Att gå på diet innebär för mig att måltidsfrekvensen ökat drastiskt!
Det innebär också tristare mat vissa dagar. Som på bilden. Det var en fredag för ett par veckor sedan.
Roligare än så har man ju haft!

Men en dag i veckan äger jag.

Min ätardag.

Senast såg den ut såhär:
- Frukost: Smörgåstårta, juice och en påse gott och blandat.
- Lunch: Kebab följt av en fika på SMAK. Det blev en mindre blygsam pajbit och kaffe.
- Middag: Några burgare med tillbehör från Max.

Sedan snaxades det hejvilt!
Kvällen avrundades med en jävla glassfest runt 23. BIG MISTAKE!

Det blev en sockerbakfylla utan dess like. Turligt nog så har den klingat av nu! Trist för träningen dock då man är energipackad fram till tisdag typ.

Nu är det halvtid i veckan och suget börjar komma. Inte ett sug efter något just för stunden. Utan suget att kunna vräka i sig godsaker utan skam.

På lördag kväll börjas det.

Blir det fyra pizzor? Vem vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar