måndag 4 april 2011

Skadad?

Det kan vara så att jag börjar bli en smula skadad av min utbildning.

Första kursen jag läste i år var medicinsk mikrobiologi och vårdhygien. Alltså en kurs om jordens alla bakterier, virus och andra ruskigheter. Hur dessa smittar och vad som händer när man smittas. Men också hur man kan förbygga och minska risken att bli smittad och framförallt smitta andra.

Nu lägger jag märke till alla människors smittospridande överallt. Det är hostningar och nysningar rakt ut, i handen och sedan tas det i räcken, händer, pengar och så vidare.

Nu kanske det låter som att jag har världens jävla bacill-skräck. Så är inte fallet.
Den är måttlig. Men en smula skadad.

Måttet rågades idag.

En man på Ö&B snöt sig i handen. Inte bara en gång, utan TVÅ gånger.
Känn på den och tänk på varför ni jämt är sjuka.
Det är tack vare såna som honom som alla virus lever loppan året om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar